IKEA, H&M, IITTALA & VÄNNER.

Fy 17 så trött jag är!

Sov dåligt inatt, hade en dröm som inte riktigt ville avta(som jag ville skulle avta), trots att jag vaknade vid 04.15 inatt/imorse och låg och filosoferade i min dimma med mobilen, så kom den tillbaka vid 7-8 tiden imorse innan väckarklockan ringde.
Och nej, jag tog mig inte upp på en gång.

Iaf..
Idag borde jag nog egentligen ha suttit i en buss påväg mot Umeå.
Imorgon klockan 9 har jag föreläsning.
Meen nix, istället satte jag mig i en bil med mamma och for till IKEA.
Det vi egentligen ville åt var Fabriksbutiken, så vi svängde in dit på en gång och jag köpte mig en Marimekko-skål
från Iittala i "klar". Nu har jag en i grått och en genomskinlig, en cerise-rosa(som inte existerar) vore inte helt fel.



Sedan spenderade vi några timmar på IKEA med att strosa runt, äta och plocka på oss grejer.
Jag köpte bland annat gardiner till vardagsrummet, krogar, fotsalt, "fot och kropps"-borstar - till mitt lilla "spa", en stooor hallmatta, ramar och andra saker till lägenheten.
Och så deppade jag ihop när ett PERFEKT kuddfodral till min soffa var slut. "Vi hade 2 stycken tidgare idag, så nu är de slut" - FAN!
Jag håller på att byta lite i lägenheten nu när vi går mot ljusare tider.
(inte när det gäller mina tapeter dock, men det är en annan historia)
Så om någon ska till IKEA någongång så vore det himla snällt om ni kikade om kuddfodralet "FELICIA" finns i "Off-white".

Efter IKEA for vi en snabbis till gallerian i Tornio där H&M bjöd på en fint sorterad butik med mina storlekar kvar och många plagg jag suktat efter.
En kofta jag har varit på jakt efter länge och tjatat om på H&M i Umeå hängde bara där framför mig, i min storlek, och såg sååå fin ut.
Hittade ingen bild på den på H&M's hemsida eller någon annanstans, så jag gjorde "lånade" någon annans som jag tillslut snokade fram(förlåt!)

Sen så fick jag en fin kofta av min snälla mamma. Den sitter så fint och är så skön!


jag är nog rätt beige.

En klänning från H&M's "Garden collection" som ser ut som en söt dröm-bakelse fanns för en gångs skull kvar, EN - i min storlek.
När jag stod utanför provhytten och beundrade verket så slog tanken mig: "Oanvändbar och uttjatad snart". Det kommer ytterligare bli en klänning som jag beundrar i min garderob, men aldrig använder, det finns några sådana.
Så den fick hängas tillbaka och pengarna fick sparas(det behövs!)




11 timmar senare är vi hemma igen.
Jag har varit förbi Gustav ikväll. Han pillrade ut en sticka ur mitt finger(med nål och pinsett, aj!) och förde över serier och något album på mitt UBS.
PLUS att jag fick med mig en påse blåbärsbröd hem.
Jag har snälla vänner!

Nu ska jag krypa till kojs.
Jag är så sjukt trött och min rygg tar kål på mig.
Imorgon åker jag mot Umeå igen, påsklovet är slut.
Jag vill inte ha skola, jag vill ha brännbollsyra, kaffe på stan och sovmorgon.

Kommentarer
Postat av: Johanna

GE MIN BRÄNNBOLLSYRAAAAN. Ska nog inte dit i år :(

2010-04-07 @ 08:40:25
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: ida

nej du skulle ha köpt klänningen!!! och använt den som vardagsklänning till sommaren. tänk med ett par söta sandaler i skinn med en kort jeansjacka/skinnjacka över. sååå sött. jag haffade den när den släpptes och är SÅ nöjd :)

2010-04-11 @ 05:15:06
URL: http://11thandbeach.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!