Jag gillar att prata

Sådärja, nu har jag haft mitt första PPU-samtal.
De där 45 minuterna bara försvann, jag pratade på för fullt och hade inte alls några problem med att svara på svaga eller starka sidor som jag har som kan "påverka" mig i det sociala arbetet.
Sen har jag alltid en massa frågor och ja, jag gillar att prata.
Nu har jag bara den där utvecklingsplanen att skriva, typ en grej som jag vill förbättra/förändra. "EN grej?!" - ungefär.

Efter samtalet så bestämde jag mig för att sitta kvar i skolan och läsa, trots att den skinande solen lockade.
Så jag satte mig SJÄLV, på EGET initiativ i det RÖDA RUMMET(med en kopp kaffe). Röda rummet är som inte min grej, det är "TYSTNAD" som gäller och det är nog där mitt problem sitter.
Så jag satt mer i Röda rummets bibliotek, för då hör jag folket som är utanför lite granna.
Iaf, jag läste faktiskt mer än ett kapitel, även om koncentrationen sviktade lite.
Jag kunde inte låta bli att bli glad när en tjej vinkade till en kille som satt och rockade med hörlurar på, han glömde nog bort både hörlurarna och "TYSTNAD", och började vråla. Hon försökte som teckna "nejnejnej", men han malde på - tills han kom på sig själv.
De flesta såg besvärade ut och jag såg nog överlycklig ut.

Nu ska jag ner på stan, på banken, systemet och clas ohlssons.
Och så måste jag ringa IKSU.
Såklart så har det blivit problem med överföringen från Step In till IKSU, jag hade blivit förvånad annars.. Vaaad krävs för att de ska lära sig?!
Nu har både Step In och IKSU dragit pengar dessa månader..bra gjort.

Nä, nu kallar stan och solen.
Jag borde byta ut mina svarta strumpisar idag mot dessa söta och blommiga leggings från H&M.. vårvårvårvårvår!



Kommentarer
Postat av: jennifer

Tack vad snäll du är :D



Haha, vad komiskt att han rockade loss i Röda Rummet, jag skulle med ha blivit överlycklig över det !

2010-04-08 @ 23:35:02
URL: http://jenniferalmquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!