En poppis-paj

Nu är det dags för ett matlagningsinlägg va?

Har förberett kvällens middag på jobbet.
Jag modifierade ett räkpajrecept och det doftar underbart!





Såhär gjorde jag:

Valfritt pajskal
(jag tar 125 gram smör, 2,5-3 dl vetemjöl och 2 msk vatten och lite salt!)

400 gram laxfile i bitar
250 gram räkor

4 ägg
2,5 dl mjölk
180 gram rökt räkost, fetthalt 17%
1 dl turkisk yogurt
dill
salt
svartpeppar
vitpeppar
cayennepeppar

Låt räkorna rinna av.
Skär laxfiléerna i bitar.

Blanda ägg, mjölk, räkosten och turkiskyogurt till en stanning.
Tillsätt salt, peppar och dillen efter smak.

Häll i äggstanningen i det förgräddade pajskalet och fördela laxen och räkorna jämt i pajskalet.
In i ugnen i 40-50 min, 180 grader.
Stanningen ska ha stelnat när pajen är klar.

Ikväll kommer de få ganera pajen med lite rödlök och citron.
Jag tror den blir poppis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!