Här ska ni få höra.

Vilken bra avslut på bloggandet sist.
"Det var en gång en fredag".. men det kom en lördag också!
Och det sprang iväg en måndag, tisdag, onsdag, torsdag och nu en fredag igen.

Förra lördagen spenderades på jobbet, sedan förfest hos Maja och sedan Bränna. Jag "offrade" mig för en sista lördags-kväll i Boden på ett bra tag.
Det var en riktigt bra kväll, såklart.



I söndags jobbade jag mitt sista pass, konstigt och skönt.
JAG HAR SOMMARLOV!

Så på måndagen packade jag, grattade Julia, åt palt med familjen, hängde med Stina och Henke och yrade omkring i huset efter alla "livsviktiga" prylar.

På tisdagen for jag till Umeå.
Där väntade våran lägenhet så fint på mig. Jag blundade för tapeterna och trivdes i tystnaden. Packade upp och bytte ut lite dekoration och donade på..
Jag måste erkänna att jag njöt av att vara själv, även om jag trivs hemma hos mina underbara föräldrar. Så är det skönt att komma till sitt egna krypin.

Sedan väntade middag hos mig, vin och TisdagsREX.
Tacka vet jag REX, en riktigt bra kväll, på en..tisdag!

Onsdagen bestod av att ligga i soffan, heeela jäkla dagen.
Jag lyckades ta mig till ICA och så lyckades få Anna till min soffa.

Igår mötter jag upp Nina på stan, som jag har saknat henne!
Vi tog en lång kaffe och jag blev förälskad i Costas "Freddo".
"Freddo cappuccino dricks mycket runt medelhavet och är som en kall cappuccino. För att få till kall skummad mjölk häll mjölken tillsammans med is i en brinkare och mixa med en mixerstav tills mjölken är tjock och skummig. Servera med en dubbel espresso i ett högt glad med krossad is och sugrör." (information från)

- starkt, gott, lagomt sött och svalkande!

Gårdagskvällen bestod av surströmming hos mig.
Ännu en gång: jag är så glad att jag har lärt mig att tycka om..nä älska! surströmming. Det tog sin tid, men nu vattnas det i munnen av odören som sprids av burken.
Mums!

Idag har jag packat, yrat omkring i lägenheten, växlat pengar, köpt de sista prylarna.
Nina undrade: "Du gillar mest det här fixandet innan resan va?"
Haha nej!
Men det är mycket som behövs.."Behövs". Men lite saker "saknade" jag och Umeå stad hade dem.
Strandväska, böcker, aftersun, vattenfast mascara(jaaa, det är "onödigt", men det är bra på vintern också!), accesoarer (okej, det behövdes inte heller), solpuder, rengöringprylar och LACTIPLUS- det bästa och viktigaste av allt!

Jag har alltid med mig Lactiplus nu när jag reser.
Första gången jag testdae det var i Indien då jag hade läst om det i ett backpacker-forum. Och jag kunde äta allt! Vi var den första charter-bussen för den säsongen som kom och efter några dagar hade alla på hotellet haft en däng av magsjuka eller liknande. Utom jag och Mirja!
Mirja frossade i grillade räkor utan några problem.
Vi testade äta det vi ville.
Och så blev det också i Kambodja, där våran hälsa äventyrades rejält av allt festande och för att inte tala om Fias mjölkdrinkar och nudelwoken till frukost!

2 piller om dagen och jag får äta glass på stranden om jag så vill!
(peppar peppar)

Så Johanna, Daniel, Fia och Maja, ni som drar till Turkland snart, nu vet ni!

Jag har 9 minuter kvar av min tid här.
Har varit på Arlanda sen 20 och snart borde Henke dyka upp.

Klockan 07.55 går flyget till Montenegro!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!