GE MIG EN KÖPES-SEMLA!

SLUT PÅ SEMLOR?!
Vad är det för planering?!
"Café Lindell"(jag säger Lindellfiket) har slut på semlor.
Mitt vardags och kvälls-hak där mina hjärnceller löper amok, där jag bidrar med flera guldtior när min termos har tagit slut och kaffemagen måste fyllas på, hade inte tänkt på att det är fettisdag.
Vilket fik tänker inte på det?

Efter Annas goda räkmackor hon hade med sig, så har jag suttit och suktat efter en söt och saftig semla att sätta tänderna i.
Jag drog ut på tiden för att den skulle vara extra god(nog för att jag har längtat efter den i över en månad, då jag har struntat i att äta semlor medans arbetskamrater och kompisar suttit och njutit av den himelsbullen)
Och jaha, jag är inte ens säkert på att det har funnits en enda semla i det här fiket idag. Jag har då inte sett en enda, och det fanns då ingen skylt bland kakorna.

Jag hade lixom förväntat mig en skylt där det står: "Kaffe och semla 30:-"
Och då hade det varit billigt, för det är sjukt dyrt i det här fiket.
En dammsugare/filmrulle/punschrulle för 20 spänn, dvs. en sån som jag kan köpa på ICA för 5.90.

Nu, efter att ha pluggat klart så ska jag hålla mina tummar hårt att ICA har kvar semlor.
Annars kommer jag gråta blod.

Elin och hennes kompisar ska baka semlor hos oss ikväll.
Hade gärna varit med och kletat i köket(ätit bulldeg), men jag måste först och främst komma någon vart med pluggandet, därför sitter jag kvar här ett tag till. 3 timmar kanske?

Så jag får mig nog en hembakad semla ändå.
Men..fröken kräsen vill ha en köpes-semla, hur dumt det än låter.
Än så länge så har jag inte ätit någon hembakt semla som slår det fluffiga brödet som en köpes-semla har.

Nu vet ni mitt semel-dilemma.
(semle-dilemma? hur sjutton säger man)

Kommentarer
Postat av: Julia

hihi jo den är typiskt dig! :-D

2010-02-17 @ 09:29:43
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!