Goda biffar

Idag fick det bli köttfärsbiffar till middag, medan brödet gräddades.
Och biffarna blev sjukt goda, jag har lyckats igen!
Jag använde mig av:
- ca 300 gram köffärs
- ½ rödlök (hackas)
- ca ½-1dl bostongurka (hackas)
- 2 vitlökar (hackas)
- 1 ägg
- ca ½dl matlagningsgrädde
- salt och mycket svartpeppar

Blanda ihop allt och forma biffar, stek på medelvärme.
Jag steker på "4" och min maxvärme är "6".
Se till att det blir fin färg på båda sidorna, stektiden varierar beroende på hur tjocka biffar du gör.

Jag skippade potatis, bulgur, qinoa - you name it.
Utan det blev bara sallad till, och en klick turkisk yogurt som man ringlar balsam vinäger över(passar perfekt till saltgurka)
För egentligen, balsamvinäger och saltgurka påminner mycket om varandra!

Ja shit, jag bara trollar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!