Kärlek för magen.

Nu är jag hemma igen, i Umeå alltså.
Maja tyckte det lät hemskt när jag kallade Umeå för "hemma".
Men jag har som två hem, när jag är i Umeå så ska jag hem till Boden och när jag är i Boden så ska jag hem till Umeå.
Men Boden är som hem-hem..äh ni fattar?

Det var riktigt skönt att komma innanför dörren.
Hade med mig en tung ryggsäck, en tung och stor handväska och en IKEA-påse med grejer. Hur gick det till egentligen?
Jo jag har visst lyckats handla lite under mitt Boden-besök.
Trots att jag inte har spenderat många minuter på stan.
Ni får se.
Har faktiskt förberett ett inlägg med min garderobsfyllning.
Dock så måste jag uppdatera den..så ska vi säga imorgon kväll?

Nu ska jag snart krypa till kojs, jag ser fram emot min "riktiga" säng.
Men nog har helgen gått fort och nog kommer jag sakna alla där hemma.
Och pappas mat!
Idag kom Stina och Jesper och vi åt söndags-stek med potatis, rotfrukter i ugn, brysselkål, färsk baugette och lingonsylt. Underbara svenska husmans!
Och efterrätt på det, glass, coctailfrukter, colasås och så "råkade" jag köpa Ballerinas "kladdkake"-kex(som var gudomliga)
Jag åt som om det vore min sista måltid, pappas mat är så god!

Så på tåget hamnade jag i en matkoma, men lyckades ändå läsa under hela resan i stort sett. Dock så kommer jag på mig när jag sitter och dagdrömmer.
Idag så skenade mina tankar iväg och jag spånade i idéer om en barnbok.
Jag ville faktiskt bli författare när jag var liten!

Ny dag imorgon, föreläsning klockan 9.
Uppdateringar om helgen och inköp kommer också.

Godnattis!

Kärlek för magen.


Kommentarer
Postat av: Julia

jag var inte imponerad av dessa kladdkakekex, nä fy..



Saknar dig! fick ditt sms igår men glömde att svara :-)

2010-03-01 @ 08:12:14
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Julia

både och.. men goda var dom ju, men jag trodde faktiskt de skulle vara bättre :-D

2010-03-01 @ 08:43:43
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!