Kluven.

Ett sms kan göra så mycket.
"Hur är det idag? Ville braa säga att du är duktig och att jag älskar dig. Puss"

Igår var det en jobbig dag.
Jag var kluven, frustrerad och humöret var inte på topp.
Jag funderade över mina krav och mina mål, vad jag kan åstadkomma och vad jag är villig och vad jag orkar åstadkomma.
Hur högt ska jag sikta? Hur högt kan jag sikta? Hur högt borde jag sikta?
Kommer jag klara allt? Finns det en chans att klara VG och hinner jag ens det?
Vad krävs av mig? Jag förstår inte ens VG-uppgifterna? Jag förstår inte böckerna heller?
Hur ska alla andra göra? Hur tänker alla andra? Förstår alla andra?
Är jag dålig om jag nöjer mig med ett g? För tänk om jag kan klara ett vg?
Men tänk om jag lägger ner tid för att få ett vg? och så klarar jag inte ens g på tentan(och framförallt inte vg) för att jag har lagt ner tid på vg-uppgifterna? Som jag som sagt inte ens förstår!
Frustrationen var enorm, och jag ville bara ha ett svar på det.

Jag är lite klokare idag.
Men jag har inte svar på mina frågor, däremot så har jag bestämt mig för att ta det som det kommer. Känna efter vad jag orkar och kan.
Det här är min första kurs, mitt första moment av en kurs, på universitetsnivå. Allt är nytt och självklart så blir jag stressad.
Allting hänger inte på att jag får ett vg, utan mest av allt så hänger allting på att jag klarar det och känner att jag har gjort mitt bästa.
Men när man inte riktigt kan sätta fingret på sina krav och mål,
så vet man inte riktigt vad sitt bästa är.

Idag ska vårt "paper" in klockan 17. Arbetet är färdigt sen i måndags.
På måndag har vi semniarium hela dagen, plus att vi ska lämna in en skriftligt opponering på en annan grupps "paper", som vi får tillgång till idag.
Plus att vi ska oponera deras arbete på måndag i minst 15 minuter.

Och satsar man på VG så ska dessa individuella uppgifter in på måndag morgon, och en av uppgifterna kan jag inte ens börja med innan jag har fått den andra gruppens arbete.

Och om en vecka så har vi tenta.
Mycket litteratur och föreläsningar att gå igenom.

Så hur satsar jag?
För att klara g så måste jag klara tentan(65%) och seminariet på måndag, plus få godkänt på vårt "paper" och oponeringen.

För att få vg så måste jag få vg på tentan(nääästan full pott) och få vg på minst en av uppgifterna som ska in på måndag.

..som sagt, jag tar det som det kommer.
Viktigast är att jag klarar kursen, det kan man säga att jag har kommit fram till efter en godnatts sömn, bollande med andra(speciellt mamma och pappa, tack!) och genom alla mina funderingar.

Låter det rimligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!