Heja Bodens vårdcentral!

Mina tår gör sååå ont!
Jag missuppfattade vädret när solen sken in genom fönstret.
Så idag åkte ett par sneakers på för att skapa lite "vår-känslor".
Påväg mot bussen möter jag en man som är helt frostig i skägget, ögonbrynen, ögonfransarna, håret - helt vitt.
"Undrar hur långt han har gått egentligen? Han måste ju stänga munnen när han andas.."

Sen när jag står och väntar på bussen så börjar jag inse att det inte är -3, utan typ -20.
Alla ser ut att frysa som 17, så då känner jag efter..Fy!
Det är skitkallt idag!

Började dagen med ett besök på vårdcentralen här, för första gången.
Jag är inte imponerad..
100 kr för ett sjuksköterska-besök - i Boden är det kostnadsfritt.
300 kr för ett läkarbesök - i Boden kostar det 150 kr.
De har ingen öppen mottagning, som jag så lyxigt ha varit van vid.
Och de hänvisade till sin hemsida när jag undrade saker. Suck!

Själva sprut-momentet var inte så som jag är van vid.
I Boden, så lägger man sig ner på britsen och byter sida varje gång.
Sköterskorna brukar be mig lägga mig ned och sen höra om jag har koll på vilken sida som ska stickas.
Men den här sköterskan kollade först på sprutan, ganska facinerad och säger : "jaha, den är konstruerad såhär.."
- JA! Så har den då sett ut i alla år jag har tagit den? Har du aldrig sett en sådan? (hade jag lust att fråga när nervositeten gjorde sig påmind)

Sen så frågar hon hur jag vill ta den.
"Vill du stå upp?"
"Va?"
"Vill du stå upp? Eller hur brukar du göra?"
"Ja alltså..jag måste nog ligga ner."

Och när sköterskan skulle sticka mig så stack hon samtidigt som hon sa "nu sticker det till" - FEL!
Hon skulle ha sagt "nu sticker det till" och sedan stuckit.

Nåja, nu är jag inskriven på den vårdcentralen och snart är jag "inskriven" i Umeå hos Skatteverket. Ja herregud..Jag är umebo.

Jag tänkte höra med alla mina(ja de är mina) sjuksköterskor i Boden om de kan tänka sig att komma hit var 3:e månad och sticka mig.
Jag bjuder på fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!