Tentalättnad. Shopping. Jehovas. Lillebror. Köttmarknad.

Älskade lördag!
Jag vaknade av en överraskning,
mitt spotify slogs igång och jag hade datorn i hallen.
Så jag fumlade omkring efter min mobil som jag trodde ringde.
Men sen insåg jag att "Good girls go bad" inte är min ringsignal.

Solen skiner och jag har ingenting pågående i skolan, helt underbart!
Är pigg och glad, har gjorde mig en god frukost och ska börja se första säsongen av Californication.
Men först ska jag berätta om min gårdag, för jag kan tänka mig att ni bubblar av nyfikenhet - jag skrev ju min första tenta!

Jag hoppas den gick bra, fast det är frustrerande när man vet att man har missat något eller skrivit fel.
Men det är omöjligt att göra någonting åt det, så det är ingen idé att gå och tänka på det.

Efter tentan blev det en lunch på stan och sen unnade jag och Nina oss lite shopping. Det har blivitmycket shopping på senaste, ajaj. Men jag är så nöjd!
Ni ska allt få se allt det fina sen!

Sedan gjorde jag en riktig bedrift.
Kom hem, alldeles för sent efter 1½ timme hos optikern.
Innanför dörren ligger 2 paket-avier(jag har fått 4 avier på en vecka, lycka!)
Jag tittar på klockan: 17.19, nästa buss går 17.21 så jag hoppar i springskorna och springer till bussen.
Väl framme i Mariehem centrum, tittar jag på klockan: 17.26, nästa buss hem igen går 17.31. Så jag springer till kiosken och hämtar ut mina 2 paket och SPRINGER till busshållsplatsen.
Hemma igen 17.36, med 2 paket, bra gjort!
(tacka vet jag springskorna)

Koftan från Nelly var uuunderbar, så himla snygg!
Däremot så var leggingsarna inte som jag ville, så de åker tillbaka.
Och dr.denim-jeansen har jag inte ens hunnit ta på mig..men de är alltid bra!

Iaf, så kastade jag mig i duschen och trallar högt.
Är riktigt glad och springer omkring här hemma som ett barn på julafton.
Vips så ringer det på dörren och jag blir ännu gladare "Kom in Nina!!"
Men ingen Nina kommer in, när jag öppnar dörren står två män där.
De är från Jehovas vittnen och jag avbryter snällt deras presentation med att berätta att jag ska iväg på tentafest och har lite brådis.
Jag är så allmänt glad och peppad att det slutar med att de ska komma tillbaka nu i veckan: "Då kommer vi nästa vecka" "Ja gör så, det blir jättebra!"
- VA?! Vad tänkte jag egentligen?
Elin får öppna dörren och se frågande ut: "allltså det är jag bor här och jag har inte bett er komma, ni måste ha gått fel"

Tillslut kommer Nina och vi äter choklad och dricker vin.
Sedan beger vi oss mot klassfesten, vi var ett stooort, lättat och glatt gäng.
Sedan blev det Corona, den sk. köttmarknaden.
Och igår var jag alldeles för trött och nykter för att inte störa mig på det.
När en kille som går förbi mig, tar tag i min arm och slickar efter hela min kind(dö inte mamma) - så är måttet rågat. "Nu vill jag hem!"
Usch och fy, min kind blev helt plöt och jag kan bara inte förstå vad människan tänkte, för jag blev inte imponerad och glad direkt.

Så det blir bussen hem och en kopp té i fleecepyjamasen.
Somnar gott och vaknar pigg.
Pigg för ännu en utekväll? Jag har fått en del påtryckningar idag.
Vi får se, helst av allt hade jag velat att ha dvd-spelare, för 2 nya filmer ramlade in genom vårat brevinkast igår.Film och ben & jerry's vore helt underbart.
Men vilken tråkig student jag är, jag ska ju fira att tentan är gjord!
Fast..kan man inte fira med Ben & jerry´s?

Det bästa med dagen är att lillebror kommer till Umeå idag.
Han ska spela handboll och jag ska sitta på läktaren och heja.
Sedan ska jag krama honom och klaga på att han inte kom en dag tidigare och stannade en dag längre.

Nu ska jag kika igenom min kamera och se om det finns någon bild sen igår, kanske 1 eller 2 lyckades jag ta.
Tur att andra är mer flitiga att fota!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!