Jag klarar allt!

Då ska ni få höra att jag hittade till Akelius kontor utan problem.
Det gick fort och jag kände hur min stolthet gjorde att jag växte några centimeter.
"Shit, jag hittade på en gång!"

Det gick nog rätt fort att välja tapet och färg(för att vara Britta Lindmark)
Elin ville ha vitt och jag "övertalade" henne till ljust.
Så det blev en ljus-vit-beige-naturell-tapet, eller vad man ska kalla det.
Med lite struktur, så det inte blir platt.

Det stora problemet var nog att välja färg till vardagsrummet.
Man kan säga att det inte fanns så många valmöjligheter.
Och det gråa fick inte gå mot blått, så jag fick jämföra med pennor, väggar, papper och rådfråga receptionisten(eller vad hon nu var)
Så det blir ljustgrått i vardagsrummet.
Imorgon ska jag ringa herr besiktningsman och be han fråga om måleri-firman kan måla om hela vardagsrummet.
Dvs. jag betalar för de 3 andra väggarna.

"Receptionisten" såg väldigt förvånad ut när jag berättade att färgen ska vara på EN vägg i vardagsrummet, inte på alla.
"Men..men..hur ser de andra väggarna ut?"
Och hon såg inte mindre förvånad ut när jag förklarade hur de såg ut.
Och att de är tapetserade, inte målade.

Nåja, nu är det gjort och det känns skönt.
Jag önskar jag kunde trolla bort den blåa färgen i köket.
Men det får helt enkelt bli jag och Elin som förvandlar köket beige, grått eller vitt med våra rollrar(dagens nya ord?)

Nu sitter jag och skrattar åt Axel, han är knäpp och sjukt rolig.
Tydligen så sitter han och härmar mig. "Vem är jag nu?" och så tittar alla på mig.
VAAAD?
Och han säger att jag är ofukserad.
Men nej, jag är bara lugn och pratglad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG VET. vafan ska man dit för? blir så less, skulle boka en resa till sibirien, så bokade vi fel. så nu hamnar vi i det där jäkla thailandet. åh, fyfan. svett och bränna sig i solen, rena rama riskfaktorerna. förtidig död kanske. näe. usch.

2010-02-08 @ 22:30:23
URL: http://holmgrenjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!