Akademiska Britta

En av anledningarna till mitt plugg-problem är att jag inte förstår texterna, eller snarare de akademiska orden.
Det är som grekiska, och jag hinner glömma bort ordets betydelse lika fort som jag har slagit upp det, och jag förstår inte förklaringarna av orden alla gånger heller.

Har suttit och beklagat mig till Gustav över min akademiska svårighet,
såhär bra gick det:

Gustav Hamlund säger:
ordbok?

b. säger:
ja, men jag glömmer bort det lika snabbt
genesus
det har jag lärt mig nu
och det är väl ett av 23842 ord
plus att jag hade missuppfattat vad det betyder
för jag förstod inte NE eller wikipedia

Gustav Hamlund säger:
ar det verkligen genesus

b. säger:
jag skulle behöva läsa en svenska kurs
kanske inte
men nå sånt

Gustav Hamlund säger:

genus

b. säger:
nej

Gustav Hamlund säger:
genesis?

b. säger:
typ samma som samtycke
ungefär

Gustav Hamlund säger:
konsensus

b. säger:
hahaha ja

Gustav Hamlund säger:
...



Såhär bra är jag!
"genesus
det har jag lärt mig nu"

..som egentligen tydligen var konsensus.
Så..vad sjutton är genesus?
Finns det ens ett sånt ord?

Kommentarer
Postat av: S

Sötnöt!!! :D . du förklrade väl det för mig för nån dag sen också? som du sa, snabbt in i huvudet och sen poff :D . stackare! kommer nog gå bra snart! :D

2010-01-31 @ 21:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!