Äre fest elle?

Jag visste inte riktigt om jag vågade dammsuga ikväll, klockan var efter tio och jag har inte någon koll på hur mina grannar är.

Så jag bestämde mig för att börja kånka ut grejer till sophuset.
När jag öppar trapphuset så möts jag av en konstig lukt.
Vad är det som luktar?
Är det min soppåse som står utanför dörren?
Nää..det luktar ju..fest.

Och i samma veva som jag kommer fram till det så uppfattar jag musiken och alla röster.
Påväg ner i trapphuset möter jag folk som sitter och lättar sina hjärtan.
Jag kommer fram till att två lägenheter verkar ha fullt ös.
Och påväg ut möter jag sisådär 6-8 personer som är påväg in, samtidigt som det står folk och skriker åt dem från fönstrerna, "kom nu om ni ska kunna komma in!!!"

Påväg in igen så är det inte bara fest i lägenheterna.
Utan jag möts av ett stort gäng som sitter i trapphuset.
På våning 2 möts jag av ytterligare 2 personer som lättar sina hjärtan.
Och på min våning står det en tjej och gömmer sig i ett hörn och pratar i telefon.

Dvs. jag törs dammsuga ikväll.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jepp... det är så det är att plugga...man kan nästan hitta på VAD som helst som egentligen är tråkigt för att det verkar nödvändigare. Fast du verkar onekligen ambistioshittills. Det bådar gott för framtiden.

2010-01-30 @ 21:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!