Bihåleinflammation?

Annars då?

Jag är fortfarande förkyld och idag har det blivit lite sämre.
Kan nog ha bihåleinflammation..fint va?
Jag har haft ovanligt ont i huvudet idag sen 14-tiden.
Trodde att jag hade feber, men knappt det.
Och vätske-brist kunde det omöjligt vara.
Sedan ömmade det kring ögonen, så jag trodde det var mina glasögon som tryckte- fel igen.
För sen började det ömma i pannen, på ögonbrynen och främst ovanför näsan, typ mellan ögonbrynen.
När jag förklarade för pappa så tyckte han att det lät som bihåleinflammation, och mamma ville att jag skulle gå till vårdcentralen på en gång.
MEN- det behöver ju inte vara bihåleinflammation, även om symtomen passar in:

"Symtom på bihåleinflammation

Vanliga symtom vid bihåleinflammation är att en förkylning blir långdragen och inte vill ge med sig. Du får huvudvärk, hosta och tjock snuva. Beroende på vilka bihålor som är angripna kan värken kännas i kinder, kring ögonen, i pannan eller i tänderna i överkäken.

Du kan få feber, men inte alltid. Oftast känner du dig sjuk och hängig om du har bihåleinflammation. Typiskt är att du inte längre känner dofter som tidigare.

En obehandlad tandinfektion i överkäken kan leda till inflammation i ena käkbihålan.

Spänningshuvudvärk och värk från käkmuskler kan ge liknande besvär och kan då misstolkas som bihåleinflammation."

källa: www.vardguiden.se


Det skulle inte förvåna mig om det är spänningshuvudvärk.
Det är så himla mycket nu i skolan och runt i kring.
Jag är ovan och det är mycket att ta in och jag har redan tentaångest.

Så jag stannar hemma ikväll och pluggar, en massa honungsté och vatten.
Nollningsgruppen är och roar sig med brännboll utomhus(vilket inte är aktuellt för mig att vara med på, med tanke på ansträning och kyla) och sedan skrålar de på Krogen Krogen med kareoke.

Imorgon vill jag vara pigg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!