Min sallad.

Igår gjorde jag en riktigt god och matig sallad.

Det blev ca 3 portioner. Här kommer mitt recept!

- 2 kycklingfiléer
- 1 burk majs
- 1 burk med valfria bönor
- 1/3 gurka
- 1 liten rödlök
- 1 röd paprika
- 1 tomat
- 75gram fetaost
- valfri sallad, jag tog en salladsmix
- 2 portioner matevete
- grönsaksbuljong
- soya
- salt och peppar
- turkisk yogurt
- sweet chili

1. Skär kycklingen i små bitar, stek bitarna med soya, salt och peppar.
2. Hacka grönsakerna och feta osten - blanda.
3. Koka matveten med buljongtärningen.
4. Blanda salladen med kycklingen och matveten.
5. Sätt en klick turkisk yogurt på salladen och häll över sweet chili.

KLART!

P.S salladen kan faktiskt ätas ljummen, riktigt gott!
Ca 1 min i mikron.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu ska jag köpa ingridienserna för salladen, ser sjukt god ut!



Men ska jag he hela salladen i mikron eller? med allt på, så att säga? :)



MEN, hur funkar Umeå och allt? Måste komma och hälsa på sen!!!!

2010-01-25 @ 13:57:23
URL: http://elinaisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!