En bumling

Nu har jag jobbat min sista helg.
Jag har 5 arbetsdagar kvar, och drygt 2 veckor är jag umebo.

Har varit på jakt efter en lampa till köket(och även till vardagsrummet)
Köpte en vit "meldodi" tills vidare att ha i köket.
Men jag hade beslut-ångest mellan en vitt eller en i rostfritt.

Bild: ikea.se

Och nu slänger mamma ur sig: "Jag har en "Bumsing" i rostfritt i källaren"
- En bumling?

En lampa från Atalje Lyktan.
Modellen kom 1968, designad av Anders Persson.

Googlade  fram en bild och konsterade att den var hur snygg som  helst!
Mycket, mycket finare och bredare modell än "Melodi"-lampan.

En lampa jag hade kunnat drömma att köpa, med tanke på att nypriset låg på 4190 hos designonline.se

Så nu har jag en snygg kökslampa, eller rättare sagt 2.
Vi får se vilken lampa som passar bäst, men nog är "Bumling" snyggare!

Bild: designonline.se

Bild: designonline.se


Kommentarer
Postat av: Julia

Galet snygg lampa!

2010-01-04 @ 22:25:00
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!