Ett bra slut på en bra dag.

Har precis kommit hem från en hel-mysig kväll med Maja.
Tända ljus, fruktsallad och 4 timmars prat om allt möjligt.
Vi hyrde "Vicky Christina Barcelona", men den såg vi aldrig.
Lika bra, eftersom vi hade fullt upp med att prata.
Livet, framtiden, dåtiden, Barcelona, principer, moraler, kläder..ni vet.
Allt från himmel och jord!
Hur mysigt som helst, jag är verkligen glad att vi fann varandra.
Och det kan vi tacka Barcelona för!

Dagen då?
Efter att Henke for hem så tog jag tag i min flytt.
Så idag har jag legat begravd bland flyttkartonger och prylar.
Insåg att jag har lyckats med att samla på mig en hel del dubbletter under mina IKEA-besök under de 2 senaste åren.
Dubbla bestickställ, grytunderlägg, skärbrädor etc.
Men det kan behövas, säger mamma, tss..

Tyvärr kan jag inte få med mig allt fint jag har i köksväg.
Alla fina glas och sånt som jag har samlat på mig får inte följa med.
Sen törs jag nog inte heller!
Men det mesta av det fina följer med, de allra bästa.
"Orrefors "Merlot"-glasen får vänta i några år till, säkrast så.

Sen så blir det minst en kartong med glas och muggar som jag ger bort.
Det finns inte plats helt enkelt.
Så Röda Korset eller någon behövande vän får gärna mina fina, oanvända prylar!

Sedan har jag pratat med den nuvarande hyresgästen.
Mina axlar blev genast lättare och jag blev riktigt glad!
Kan förklara det sen..

Ooooch så har jag sökt CSN-bidrag och lån.
Med hjälp av min snälla syster, som var här med hennes pojkvän för att äta palt.
Min pappas palt är bäst!

En lugn dag i flyttkaoset, med glada besked, palt i magen och en underbar kväll hos Maja som avslutning.
Kan inte bli bättre.

Imorgon är det en ny dag, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!