Helgens nollor

Redan söndag? Galet!
Tiden bara springer iväg och jag har inte spenderat många timmar hemma.

Vad har hänt?

I fredags så fyllde min kombo Elin år, så jag klev upp och gjorde scones åt henne innan jag begav mig mot skolan. Morgonstund har nybakade scones i mun, mmm..



Sen var det föreläsning och efter det pluggade vi i UB.
Jag läste ett lång och tråkigt kapitel i onödan.
Minns inte ett smack om vad det handlade om, utan satt bara och försökte andas genom en täpp näsa och tryckande bihålor.
Problemet är att när jag böjer huvudet nedåt så trycker det på bihålorna, så det gör så sjukt ont i pannan, huvudet och i ögonenbrynen.

På kvällen var det temafest som gällde.
Temat var typ "Sommarens tecken", dvs. somrigt.
Min garderob här är inte så somrig direkt, dom kläderna är kvar i Boden.
Men tydligen så löste jag problemet bra och vann faktiskt kvällens utklädning på tjejernas sida! Woho!


Blommig kjol från H&M, "nyklippt" lag-tshirt, en blomma i håret, solbrillor och vita låga tennis-skor och första platsen blev min!



En glad och rolig förfest, sedan var det utgång i vanlig ordning.



Igår så var det ingen vila.
Klockan 15 samlades vi upp för att fixa faddermiddag.
Våran grupp körde på tacos, det funkar alltid!
Vi fick se våra grupp-ledar-fösare utan deras böle-outfit.
De har varit utklädda hela veckan och använt sig av namn som "Vilda Tilda", "Hedvig Hutt", "Bastu Berra" osv.
Så igår åkte perukerna, solbrillorna och västen av,
en riktigt galen strippning som chockade och fick igång oss alla!
Så himla kul! Och framförallt ovant att se dem på "riktigt".
Och nu fick vi veta deras riktiga namn, varifrån de kom och vilken termin de var på(plus att de hade med en polisstudent i gänget tydligen)
Vi hade nog alla målat upp en bild om hur de såg ut, och jag blev verkligen förvånad!

Efter ännu en lyckad förfest så begav vi oss ut och det var riktigt kul!
Och konstigt!
Någonting som var en bra idé igår, var inte en lika bra idé idag, som man brukar säga.

Så idag går jag omkring i duntofflor, pyjamas och nu börjar min näsa täppas igen..jag som inte har haft ont på hela dagen!
Jag har inte ens varit bakis, så himla skönt!

Men nu ska jag återgå till mitt pluggande, är lite ofokuserad idag,
Jag skyller på förkylningen.

Ikväll ska jag och Elin baka något gott och se på film, sååå skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!