Min fantastika natt.

Vid 01-tiden inatt såg min facebook-status ut såhär:
"Britta Lindmark har legat och vridit sig i sängen i 2,5 timme. Jag är trött och vill sova nu, nu, nu! Godnattvisa, någon?

Det tog flera timmar innan jag somnade inatt.
Jag vred och vände, ögonen sved för att de var trötta men det var omöjligt.
Min bror hade sina kompisar på besök här, som alla andra kvällar och nätter.
Och de förstod väl inte riiiktigt att jag ville sova.
Sen så försvann dem, och det blev knäpptyst. Men jag kunde inte sova ändå!

Sen så kom de tillbaka, såklart.
Gitarrerna åkte igång och de pratade högt.
Efter tre sms: "Jag försöker sova!", "Sluta spela", "Erik seriöst! Var tysta!" - så blev det betydligt tystare.
Men jag kunde som inte somna, och jag vill det sååå gärna.

Tillslut somnade jag någon gång..
Kanske vid 3?
Och så vaknade jag halv5!
Men lyckades somna om till 06.45 då klockan ringde så fint.

Var så irriterad och trött, så jag gick mot tv-rummet(där Erik och hans kompisar brukar ligga utslagna och sova)
Tänkte bara kolla vilka stjärnor som sovit här inatt, och kaaaaanske tända lampan en snabbis bara för att..

Tror ni inte att det sitter ett gäng och ser på tv?
Jag: "Alltså vad gör ni uppe nu?" (en besviken tjej)
Erik: "Ser en film, vad gör du uppe?"
Jag: "Jag ska till sjukgymnasten 8"
Erik: "Men vad gör du uppe nu? Klockan är ju bara..oj klockan är sju"

Bra att man har koll.

Det var min fantastiska natt.
Idag skulle jag ha åkt till Luleå vid 10.
Men frågan är om jag törs ta bilen när det visar -28 ute?
Buss känns jobbigt och det tar för mycket tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!