Well done!

Bra gjort Britta Lindmark.
Vid 17 så hoppade jag på en buss från universitetet till Ersboda.
Därifrån kånkade jag på 3 gardinstänger(varav en lika lång som mig), 1 stor badrums-matta, 2 lite mindre rya-mattor, 3 par panelgardiner, en löpare, en slickepott och provstickor.

Så ikväll har jag hängt upp gardiner och gardinstänger, för första gången.
Påtal om första gången: i förrgår smällde jag upp min första IKEA-möbel själv, utan instruktionsmanualen t.o.m. Okej, det var ett LACK-sidobord, så det förklarar väl saken.
Men iaf, ni ska få bildbevis på det!

Sedan har jag gett mig in på ett tidskrävande projekt, ett dumt projekt.
Jag har börjat anteckna av böckerna med egna ord för att förstå mer.
För jag förstår verkligen ingenting när jag läser sida efter sida.
Jag lär antagligen inte blir klar till tentan, jag måste verkligen lära mig att plugga på "universitets-nivå".
Nu är det inte 1 bok till ett ämne, utan typ 7.
Gah!


Kommentarer
Postat av: julia

ett tips är att gå på en föreläsning i studieteknik, brukar vara vid flera olika tillfällen i början av varje termin.. jag tror man hittar datumen på student.umu.se , studenthälsan..

brukar vara jättebra! en del är gammal skåpmat men man får vissa riktigt bra tips, tycker jag iaf :)

sen behöver man nästan aldrig läsa precis allt allt allt. läs sammanfattningar och inledningar, summeringar, kolla gamla tentor osv. annars är risken stor att man överarbetar. kolla också kursplanerna ordentligt, där ska det ju alltid stå vad som är extra viktigt :)

lycka till!

2010-01-29 @ 15:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!