Här bor jag!

Nu smäller jag upp lite bilder på lägenheten.
Eller rättare sagt på några rum av lägenheten.
Hallen, toaletten och badrummet är inte färdigt än.
Iof är inget rum färdigt än, inga hyllor, tavellister, speglar eller tavlor är uppe.
Eftersom väggarna ska målas om inom förhoppningsvis snar framtid.

Men nu kan ni få se lite bilder på vardagsrummet och köket som ska målas om.
Vilka färger tycker ni?
Är ljusgrått för kallt i vardagsrummet?
Och blir vitt för "vitt" i köket?
Tvärtom kanske?
Hjälp tack!



Har spanat in en tavla till vardagsrummet, den här:

En dålig bild med mobilen, men den finns på Gallerix.
Den är så fin och lagomt stor!
Så, den på en vit eller ljusgrå vägg?



I fönstret ska det antingen upp en marimekko-kappa eller en vit kappa, tror jag.
Just nu är det provisoriska gardiner i alla rum, dock så gillar jag dem.
Men de köptes mer bara för att få det lite hemtrevligare tills vidare.



Är fortfarande på jakt efter en taklampa till mitt rum.
Just nu har jag farmor och farfars lampa, som jag förövrigt har fått många fina kommentarer om.
Men, den passar inte in och ger ett dåligt ljus.
Så, tips på taklampa?

Här ser ni LACK-bordet som jag satte ihop helt själv och fort gick det.
Däremot så skulle jag nog inte ge mig på större projekt, jag blir för rastlös.

Sänggaveln är inte färdig än, men jag har lyckats bra.
Imorgon anländer en häftpistol till mig och jag funderar fortfarande på stoppningen.

Som ni ser så har jag en hel del garderober i mitt rum, 5 stycken.
Och det tackar jag för!

Plus att jag har en balkong
(p.s. jag älskar mina ap-hängare från Lagerhaus!)

Kommentarer
Postat av: Julia

Fint! tycker absolut ljusgrått passar i vardagsrummet, vill ju ha det själv då :-)



Har faktiskt tänkt på dig när jag sett de där hängarna :-)

2010-01-31 @ 17:21:10
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker inte att ljusgrått blir så kallt, fast det beror hur man dekorerar :) vi har ljusgrått i vardagsrummet o en fond vägg och jag tycker ändå det är rätt vamt där :) kommer säkert bli superfint oavsett vad du väljer :)

2010-01-31 @ 17:33:34
Postat av: Jossan

oj, den förra kommentaren var från mig ;) var tvungen skriva dit det, så irriterande nör folk är anonyma.

2010-01-31 @ 17:34:34
URL: http://holmgrenjosefine.blogg.se/
Postat av: jossan, igen

haha alltså det verkar inte som att det kom fram ngn kommentar innan`? tänkte bara säga att jag inte tror att ljusgrått blir för kallt, vi har nämligen det i vardagsrymmet o jag tycker det är riktigt varmt, fast det beror ju på vilka accentfärger man använder :) men blir nog jättefint oavsett vad du väljer :)

2010-01-31 @ 18:10:12
Postat av: Ina

Jaa, jag har sagt att från och med nu kommer hon alltid att få sminka mig när vi ska ut :)



Det var ju tyvärr det! Jag har det fint här nere i Sthlm, hur går det med din utbildning? Jobbigt med orden... :P



Du måste säga till om du ska ner hit så får vi dra ihop ett party! Kram

2010-01-31 @ 21:41:29
URL: http://inakarlsson.blogg.se/
Postat av: Ina

Jättemysigt i lägenheten btw! =)



Ang.lampa, har ni Sia i Umeå? De har verkligen hur snygga inredningsgrejer som helst!

2010-01-31 @ 21:43:11
URL: http://inakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!