Let's get jetset!

Expressen har gjort ett repotage om Montenegro, kika här.
Visst blir man sugen?
Ja, jag kommer tjata ofta och mycket om att det snart är dags att sätta sig på planet dit. Nu på lördag är det 3 veckor kvar. 21 ynka dagar!

Själva repotaget handlar om "hela" Montenegro.
Inte bara själva rivieran där vi ska virra omkring.
Men de har även besökt Budva och Sveti, som ligger 3 och 5 kilometer från Becici(sk. "badparadiset"), där vi ska bo.

"Hetaste turistorten då var kuststaden Budva några mil söder om Kotor. Här syntes jetsetare som Sophia Loren, Doris Day och Kirk Douglas men även den brittiska drottningen. På senare år har jetsetet börtat hitta hit igen."

"Favoritresorten, då som nu, är den spektakulära miniön Sveti Stefan, fem kilometer söder om Budva. Hela ön är ett avskilt hotellkomplex. Paparazzis göre sig ej besvär. De eleganta stränderna runt Budva är kända för sitt extremt klara vatten.

"- Brad Pitt och Angelina Jolie var här förra veckan!
Pyttestaten Montenegro håller på allvar på att segla upp som ett av Medelhavets riktiga hotspots. "

jag säger då det: let's get jetset!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja! Det var den jag läste. Eller jag tror det.. Det var då den bilden och började likadant. Eller jag vet inte. Jag trodde jag läst den på norska. Haha!

2010-07-28 @ 02:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!