Jag är inte den som..

..sätter upp lappar överallt så fort jag vill klaga.
Men idag är det nära.

Jag hade tvätt-tid klockan 10-13.
Ingen verkade ha tvättat imorse, och vi får börja tvätta en timme efter tvättiden har börjat och inte utnyttjas.
Så tio i 10 slog jag igång de första maskinerna och tog sen en promenad.

När jag kommer tillbaka så har några tömt "akuttvättmaskinen" som inte måste bokas och lagt mina kläder i en korg, "fine"-tänkte jag.
De har också rätt att använda maskinen.
(fast jag hade väl kunnat få tömma den själv)

När jag kommer tillbaka andra gången så har de tömt torktumlaren och lagt mina kläder i en korg/vagn. I torkrummet har de hängt in sina kläder också.
Plus att de har börjat tvätta i typ alla maskiner och klockan är inte ens 12!
Jag blir så irriterad!
Tur att det var min sista maskin jag körde, men tänk om det inte hade varit det?

Använd akutmaskinen, men ingenting annat under MIN tvätt-tid.
Ta inte upp min plats i torkrummet och använd inte torktumlaren!

Och framförallt: rör inte mina kläder, fy!

Nu låter jag som en surkärring, men jag har rätt till det.
Förhoppningsvis så var det här bara en engångsförteelse..
För annars, då jäklar..då åker en lapp upp på dörren. (haha)

Det är väldigt bra att vi har akuttvättmaskinen.
Vi kan kila över när vi vill och tvätta och sedan hänga upp kläderna här i lägenheten i vårt torkskåp(LYX)
Men det negativa är att man inte kan låsa tvättstugan under sin tvätt-tid.
Eftersom alla ska ha tillgång till akuttvättmaskinen.

Nåja, det här ska inte få förstöra min dag.
Promenaden var underbar, solen sken och det var +6.
Jag insåg att vi har nära till Ersboda, vilket jag inte har tänkt på.
Vilken lycka!
MIO ligger mycket närmare än jag trodde!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, den där akutmaskinen borde ha ett eget rum ;)

2010-03-11 @ 13:14:54
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Maria

håller med, stoppa den i ett eget rum och sätt ett lås med det andra. det värsta jag upplevt är folk som lämnat sin tvätt på tork under min tvättid, och då hälsat på mig i dörren till tvättstugan.

skönt med egen tvättmaskin nu...

2010-03-11 @ 15:44:05
URL: http://memorybyme.blogg.se/
Postat av: Julia

jag hade blivit skitförbannat, och hade nog stoppat upp en lapp direkt :-) jag är sån!

2010-03-11 @ 16:12:43
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!