Någonting som låter konstigt, men är så smarrigt

Sådärja!Nu känner jag lugnet.

Jag fixar käket idag(för att få det jag är sugen på)
Kokt saltsill, potatis och rödbetor på tunnbröd.
Ännu en fantastisk maträtt som jag fick pröva på jobbet.
Jag tror det är ett recept som har följt med från Värmland någonstans.
Den salta sillen med de söta rödbetan..helt underbart!

Det låter kanske lite konstigt och inte alls så smarrigt.
Men fy, jag blev såld första gången jag testade det och jag ser verkligen fram emot att få sätta tänderna i det alldeles strax!

Nu är frågan: Vad kommer mamma, pappa, mormor och Erik tycka?
Någonting säger mig att de 3 förstnämnda kommer tycka om det.

Jag pratade nyss med Erik i telefon för att höra om han skulle komma hem och äta.
"Jo, vad ska vi äta?"
"Kom nu, jag måste lägga på det ringer på andra linjen"
"Det gör det inte alls"
"Jo, kom nu, hejdå"

Erik är känd för att kunna äta lite med öronen och ögonen.
Så hade jag nämnt "kokt saltsill", så är det inte säkert han hade dykt upp här hemma..
Annars hade iof kunnat säga "köttfärssås och spagetti", men det hade varit elakt.
Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!