Tittut!

Här är jag!

Det är inte så att jag är dator-lös, eller jo, fast Elin har en dator.
Och jag lämnade in min lilla pärla igår, så snart är den frisk igen.
Men att vara student "utan dator" är inte det lättaste.
En hemtenta ska in nästa vecka och nu på torsdag har vi en stor redovisning.
Tur att min kära sambo har en dator, som sagt.

Påtal om saker som går sönder.
I söndags så landade en fantastisk kaffemaskin här hemma.
Elin fick hem sin från Halmstad och nu kan vi snacka studentlyx.
Jag har själv kikat på Nespressomaskinerna..men den här ligger nog över.
Jag älskar den!
Den maler kaffebönorna själv, efter att jag har ställt in styrkan och storleken och såna där grejer. Mjölkskummaren verkar spännande, jag har alltid velat testa som de gör på fik.
Men nu är det så att Herr Kaffemaskin är lite sjuk han också.
Det märkte vi igår och Elin tror hon vet problemet, så det löser sig.

Plus att jag spräckte min fina tavelram förra helgen.
Och en tjej hällde ut en kaffekopp på min vita ryamatta.
Och en annan tjej hällde ut en kaffekopp på mitt nyinoljade bord.
Jag blev utelåst i fredags, i lördags och i söndags.
- Det är farligt med för många nycklar och att ha bråttom.

Det är inte bara materiella saker som går sönder.
Allt kan få en spricka - drömmar, vänskap, skolan.

Nåja, nu ska jag hoppa i kläder, fast det är hiiimla skönt att strosa omkring i pyjamas med en kopp kaffe i handen.
Nina kommer strax och plockar upp mig.
Idag ska vi spendera dagen hemma hos Axel.
Igår hade jag en tung dag och jag vet att många blev oroliga.
Min grupp är fantastisk och idag kommer jag nog skratta en hel del.

Hej med er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!