Helgen.

Måndag?
Vad hände?

Såhär har min helg sett ut:
  • Jag har haft helg sen i torsdags eftermiddag, sååå skönt!
  • Torsdagskvällen spenderades i Julias korridor med ett gäng tjejer. Vi hade knytkalas med en massa fika. Kladdkaka, rabarberpaj, kladdkakemuffins, mina bananmuffins(utan sockar, vetemjöl eller smör), chokladbollar och kokostoppar - istället för öl.

Namnamnam!

Fredag:
  • Under dagen tog jag, Nina och Henke en fika. Och jag trippade hem med en bukett tulpaner och godis. Gustav skrämde mig påväg hem(min puls ökade med drygt 100%) när han ringer och säger "Var är du? Vi är utanför din port?". Vilket de inte alls var. JÄTTEkul.
  • Kvällen bestod av en filmkväll här hemma. EGENTLIGEN, skulle det bara vara jag, Elin och hennes kompis Monica. MEN, det slutade med att vi var 10 psykologer och 1 socionom..jag! Vi såg Gilbert Grape och ännu en gång så insåg jag vilken fantastiskt bra film det är.
Lördag:
  • En arg Britta mötte upp Henke för en fika på stan. Jag har haft sån himla otur i helgen! Vips så har jag ett House of Metal-armband på armen och är ca 400 kr fattigare. Otur? Det återstod att se.
  • Väl hemma efter fikan med Henke, börjar jag göra mig i ordning. Gustav skrämmer mig när jag är i badrummet och jag stukar handleden.

Lördags-jag.

  • Innan jag beger mig mot HoM så kommer Anna spontant över på en öl och vi fastnar lite för länge i vårat surr.
  • Väl inne på HoM hinner jag se 2½ låt av Between the buried and me..oj.. Jag skyller på Annas spontan-besök
  • Dead by April var kvällens bästa, utan tvekan. Jag hittade Jenny och Veronica på andra raden och där satt jag och blev förvånad. Förvånad över att Dead by April var betydligt bättre än vad jag trodde, jag har lyssnat alldeles för lite på dem. Förvånad(imponerad) över hur bra de lät live. Och lättad över att det existerade någon snygg människa i byggnaden, även om det var på scen. Nej förlåt, men faktiskt, det blev lite "Nick/AJ-pirr" av att se dem..ajaj Stina!
  • August burns red förknippade jag med min träning, och hade gärna suttit ner. Jag vill alltid sitta ner. Det är väl inte okej att vara 21 och alltid vilja sitta ner på konserter?
  • Sist och minst, så skulle jag ge Lamb of God ännu en chans live. I somras såg jag dem i Barcelona med Gustav på Sonisphere. Och sedan dess så har jag börjat gillat _två_ låtar, typ. Men jag blev ännu en gång påmind om varför jag INTE lyssnar på dem. Fy..
Lamb of god:"Do you want more?!??!"
Publiken: "YEEEAH!!" + Britta :"näääee.."



  • Efter att ha överlevt kvällen så är jag ganska slut(trots de få timmarna), men på god väg mot Schlagerbaren, Corona och Rex. Beslutångesten ledde till att jag följde med killarna hem. Hoppade i mjukiskläderna och åt skorpor framför någon läskig film medans killarna nördade med sina låtar och bilder från helgen i köket. Jag förstår inte tjusningen med såna som Lamb of God..jag tycker det är jättekul att höra vad sångaren sjunger, men tydligen så tycker inte alla det. "gruaawwwlaaauu" - ungefär.
  • "Alltså, jag sitter här i duntofflor och äter skorpor, klockan är 1..och jag gillar det. Skräll?"
Söndag:

  • Vaknade 20 över 11(!!!), det är inte ofta jag sover längre än 10. Trött, men inte bakis, vilket kanske beror på att min vinflaska står oöppnad och jag drack sammanlagt knappt 4 öl på..6-7 timmar. Vilken hardcore tjej jag är.
  • Började se Apocalypse now, men jag kände att filmen var tung för en söndag. Jag hann börja gråta redan när jag förstod vad som _kanske_ skulle hända. Så istället blev det serie-repriser hela dagen.
  • Gustav och Viktor lämnade mig vid 16-tiden och då var lägenheten helt tom, på folk. Så jag läste duktigt ut min bok inför seminariet inför onsdag, förberedde en paj och tog mig en promenad. Skönt! "Jaha, är det såhär det känns att röra på sig".
  • Henke kom hit och myste på kvällen. Bacon/fetaost/broccoli-paj med sallad, sen gino och glass. Men bäst av allt: Jag hittade(köpte) påskmust igår! Jag älskar påskmust/julmust!
  • Jag, Henke och Elin såg "Cocktails" från 1988 med Tom Cruise. 80-talet + Tom Cruise, well..nä.
Nu är det måndag!
Solen skiner och vi har plusgrader.
Hade föreläsning mellan 10-12, sedan spenderade jag lite tid i UB, INTE i Lindell för en gångs skull. Och nu ska jag ta en promenad i solen.
Man får passa på!

Och sedan ska ni få tycka synd om mig när jag berättar om all otur som jag har fått stå ut med i helgen, vänta bara..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!