Dagens middag: Hoppers

I eftermiddag kröp det i min kropp, så jag och Nina tog en promenad till N-Zone.
N-Zone är en liten galleria. Vi hittade bla en Levis-affär och en Triumph-affär.
Här ska man köpa jeans och underkläder, shit vilka bra priser!

Mitt i allt brakade himlen ihop och det öööste ner regn.
Här är det inte nådigt när det väl sätter igång, utan här är det som om himlen kastar små vattenballonger på en. Helt galet!

Vi lyckades raffa åt oss en tuktuk och vi gav han extra pengar med glädje:
"Take them! Keep it! Thank you!"

Till middag fick vi testa hoppers för första gången.
Pannkaksliknande skålar gjorda på mjöl, vatten, cocosmjölk och salt tror jag.
Chili till det. Fast jag tyckte de var goda som de var och åt chilin för sig (jag börjar verkligen palla riktigt stark mat nu) och hopper'sen för sig. Hade helst fyllt dem med frukt och glass då de var så söta och nammiga. Mmm!

I det här landet äter man massor med kolhydrater.
Som tur är får vi en hel del protein här hemma, iaf till lunch.
Annars skulle min mage nog allvarligt ge upp snart.
Kolhydrater och socker är deras melodi, GI-metoden existerar inte och vissa (som vi har pratat med) blir förvånade när man säger att vitt bröd, ris, socker osv är farligt i för stora mängder.
Mycket handlar nog också om att proteiner är dyrt och kolhydrater billigt.
Fast proteiner mättar ju så otroligt mycket mer..
Nåja, jag gillar maten här, älskar att testa nya matkulturer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!