Small fishes.

Efter tre intervjuer, skavsar under halen och med lunchtermosen i handen, kilade jag hem och var vralhungrig.
Jag hade tankt sluka maten upp och ner - tills jag oppnade den tredje skalen och fann det jag tidigare vandats over: torkade smafiskar.

Ogon som tittar pa mig.
Och jag maste vara barnslig och saga: kattmat.
Jag som ar en fisk-alskare gav det saklart ett forsok. Tva forsok till och med.
Men nej, bada gangerna fick jag spotta ut det.
Not my cup of tea, kort sagt - och har ar det en specialite.

Inte bara har utan overallt i varlden. Grekland, Krotien, Montenegro, Malaysia osv.


Men nagonting som var supergott var pumpan i groncurry med kokosmjolk.
Helt sjukt gott!
Jag tror vi ater kokos eller kokosmjolk varje dag. Mums!


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag minns "småfiskarna" i Bulgarien - inte det godaste men en upplevelse. Skor är kul men du är nog lite skogalen. Jag kan inte råda vilka du ska välja, de var ju fina allihop. Nu är det påsk på riktigt (skärtorsdag) - GLAD PÅSK!

Kram mamma

2011-04-21 @ 21:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!