Till min syster.

Igar fick jag och Nina besok pa toan.
Medans jag star och handtvattar kommer Nina in och sager:
"Oj, vilken stor spindel!"
Inte varldens smartaste drag froken Norby.
Men jag forsoker behalla lugnet, efter att ha flippat ut nar jag inte sag den forst.
Det gick inte sa bra for min del.
Forst hamtar jag sonen som blir overlycklig nar han ser min radsla och hor ordet "spider". Nar jag inser hans lycka flippar jag ut for jag forstar att han kommer stalla till det. Sa jag skriker och springer ut i koket och skrammer halvt ihjal mamman.
Hon maste ha trott att Nina var sjuk eller att vi hade en mordare i rummet.

Mamman ar rena rama superman.
Medans sonen faromkring pa toaletten och slar pa spindeln med en sopborste - tar mamman en borste, lyfter upp spindeln pa den och bar ut den. Lugnt och sansat, medans jag star och kliar och ruskar pa hela kroppen, i sisadar 2 timmar efterat.

Usch och fy, fyfyfyfy, sa acklig!
MEN, det ar JAG som har fotat honom. Jag har fotat Magnus, som Nina dopte honom till. Ni skulle ha sett asplovet som stod och forsokte fota, vilken show jag bjod pa..

De skrattade gott har i huset igar..




Magnus har bara 6 ben. Ratt at honom.

Kommentarer
Postat av: Stina

uuuusch!!!!! skrämmande 10000%

2011-04-24 @ 16:51:51
URL: http://melerad.blogspot.com
Postat av: Syster-yster

Jag förstår att du tänkte på mig, känner mig väääldigt trygg just nu då jag bara har stött på en enda spindel här på jobbet (funderar även starkt på att boka om Bulgarienbiljetterna till något glaciärtäckt område) Men jag intalar mig är det där är en särdeles vidrig Sri Lanka-spindel, som inte finns någon annastans. Försöka duger... (sänd även en tanke till kusin-vitamin som troligtvis ringt long-distance till Skansen och bett at få tala med Jonas. Igen... :)

2011-04-26 @ 16:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!