Det tar sig..

Hej!
Har precis tagit en dusch till ingen nytta.
Man är konstant småsvettig, fuktig och smutsig här. Mmmmys!
Låg en timme i solen, dock i bikini och linne, samt att vår "pappa" här i huset fick parkera sin skåpbil vid grinden för att han var rädd för att "the crowd" skulle komma.
Vi har fortfarande inte fått lämna gården än, förutom då vi ska iväg på till organisationen eller någon fältstudie. Då har vi skjutsning och hämtning. Än så länge är det ständig kontroll.

Men nu börjar vardagen styras upp lite ändå. Kommunikationen är bättre, eller ja, jag får ut mer och mer av människorna jag möter. Jag vet inte om det är jag som är mindre blyg eller om det är mitt språk som består av engelska, teckenspråk och kroppspråk. Säkert båda.
Jag har ett Sri Lankesisk telefonnummer och även mobilt internet.
Jag går omkring i långkjol och blus (jag ser ut som en nucka)
Jag har testat äta med fingrarna.
Jag skriker inte varje gång jag ser en spindel.
Jag har ätit curry till frukost.
Jag har vågat smaka på allt.

Och jag har inte blivit magsjuk än, pepparpeppar!

Varje dag skriver jag en lång dagbok i skol-syfte.
Jag ska snart sätta mig och skriva ner dagen och såsmåningom kommer det upp lite om allt här också.
Tillsvidare får ni lite bilder på Nils och vårt rum.
Min garderob.

Nu ska jag tvätta. För hand.
Här finns varken tvättmaskin, diskmaskin, dammsugare.
Men vi har fått en balja som vi kan tvätta i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!