Hide the beauty.

Hej!
Idag har jag varit produktiv.
Ni vet, varje gång man är produktiv måste man skryta om det!
Det blir lätt så när man har semestrat ett tag.

I eftermiddag har jag intervjuat två personer för mitt arbete.
Jag kommer att skriva om kvinnornas kläder - alltså mer hur kläderna symboliserar, indentifierar individer. Hur kläder kan skapa samband med religion, kulturer eller med andra.

Jag har valt att fokusera på buddhistiska, muslimska och kristna kvinnor och idag körde jag en intervju med en muslimsk kvinna och en med en buddhistisk kvinna.
Känslorna varierade. Frustration som får mig att bita mig i kinden, irritation som får mig att trycka ännu hårdare med pennan. Jag förstår men jag håller inte med. Det behöver jag inte heller göra.. men alltså, det här med religion och värderingar kan göra mig galen. Men samtidigt fascineras jag av det så otroligt mycket. Att man kan tro på någonting så mycket, att man kan välja att leva sitt liv och grunda sina värderingar i det.

Tänk om din pojkvän/man eller flickvän/fru ber dig täcka ditt ansikte och din kropp?
"You are hiding the beauty?" frågade jag. Men nej, så är det inte.
Vi kvinnor bör inte attrahera andra män, det är fel.
Det är vårt fel om de attraheras, det är vårt fel om "something dangerous happens".
Att känna sig attraktiv är fel.

Känner nu i skrivande stund att jag blir lika frustrerad som jag blev tidigare idag.
Jag skriver, raderar, skriver, raderar.

Vissa ämnen ska jag inte gå in på.
Jag kan skriva i evigheter. Jag tycker, tänker och tjatar.
Jag blir insöad och läser artikel efter artikel, kollar tusentalsbilder.

Så för att fortsätta vara produktiv sätter jag punkt här .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!