Lip-job in Sri Lanka

Trots en mulen morgon fick vi oss tillslut en skon dag pa hotellet.
Det borjade regna nar vi satt i tuktuken dit - pa var ledig dag tillomed!
Men kinderna har blivit roda och jag har viftat pa tarna till min favorit radio-kanal.

Val hemma tog jag med mig dottern i huset for att kopa kryddor.
Jag sager det igen: barnen har ar underbara!

Vi luktade pa kryddor, pillade pa olika rissorter och de skrattade at mig nar jag skulle forklara hur svenskt saffran luktar och kanns.
Nar jag skulle kopa refillkort drog hon mig bakom en grand dar en kvinna tog fram en liten ask med refillkort i. Inge Pressbyran har inte.

Sedan skulle jag ta mig en promenad. Efter en halvtimme kande jag har det spritte i benen och hur ryggen var rak och fin, sa jag testade mig pa att jogga.
I morkret var gatorna helt plotsligt nya. Luften var sval och vinden flaktade - eller var det trafiken som ledde till flaktandet? Tror det.

Ibland var det kolsvart eftersom de inte har gatubelysning. Men oftast lyser bilarna, affarerna och restaurangerna med sina ljusslingor upp. Plus att det ar ganska spannande de en svart hund helt plotsligt star framfor mig och ser lika radd ut som jag.
Det gick bra, forvanadsvart bra. Jag tror det mesta skedde pa vilja och gladje.

Val hemma var jag superhungrig och mottas av en dundermiddag.
Nina hade redan atit och berattade att den var supergod.
Hon namde inte daremot att vissa saker var ovanligt starka.
Jag gillar stark mat, verkligen! Jag brottas bra med kryddorna i munnen och tycker om nar det hettar och sticks (en pappa-gen tror jag)
Sa jag skyfflade i mig den goda maten. Det var sa gott, men saaaa starkt. Nina hade missat att beratta det och jag borjade efter ett tag kanna att det brann ovanligt mycket i munnen.
I burken trodde jag att det var  inlagda artskidoroch jag hade saklart petat ut manga sana for att det ar sa gott. Men det var nagon typ av chili. Den stekta chilin (langst ner till hoger) som skulle vara lagomt stark, var lagomt stark.

Efterat blev mina lappar roda och svallda. Speciellt ena sidan pa overlappen.
Barnen tyckte det sag jattekul ut, saklart, for det gjorde det faktiskt.
Jag och Nina konstaterade att jag fick mig ett lip-job. Gratis!

Efter drygt en halvtimme var jag mest rod och lite kittlig i lapparna.
(bilden till hoger)

Sa har ar mitt tips.
Vill du ha lika putiga och roda lappar som jag en lordagkvall?

At chili, ordentlig chili. Det ska brinna i och runt munnen.
Ha med chilin i en burk och at lite varje halvtimme.
Inga operationer, inget lappstift - al natural!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!