Äntligen: shopping i Sri Lanka

Hade en bra dag igår: intervjuade två kvinnor, så nu är jag uppe i 7 intervjuer.
Börjar känna mig mätt och nöjd, har nog det mesta jag behöver nu.

Sedan gick jag och Nina in på Odel för första gången.
Odel är en butikkedja här i Sri Lanka.
Vi hade fått höra att de hade schyssta kläder men dyrare. Dyrare? Ja ni ska få höra.

När jag klev in i affären blev jag lyrisk. Jag hade klivit in i en 4 våningars fräsch butik med massor av fina, snygga och unika kläder.
Accesoarernas himmelrike, fina väskor, underkläder, maxiklänningar..ah!
Jag gick amok och fyllde snabbt en korg med kläder.
9 toppar och 6 klänningar fick följa med in i provhytten.
Vi hade egentligen inte tänkt testa kläder så vi hade lite fel kläder på oss.
Fel bh och fel byxor kan skapa stora problem och irritationer.

Men 3 toppar och ett halsband fick det bli, vi ska absolut tillbaka dit. Snart!

Transparent volang-blus för 850 rs, dvs 47 kr.
Halsband för 875 rs = 48 kr.
En heeelt underbar väst för 1150 rs = 63 kr.
Sockersött, sommarsött, linne för 1100 rs = 61 kr
Allt som allt: 3975 rs, dvs 219 kr!
Ganska sjukt att detta anses vara dyrare kläder va?

Kommentarer
Postat av: mamma

Nu känner jag igen "den gamla Britta", inte den jag pratade med i går.

Forts krya på dig! Kram Mamma

2011-04-26 @ 12:59:51
Postat av: Julia

gud vilka fina kläder! älskade västen!

2011-04-26 @ 20:29:20
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Victoria

västen var riktigt snygg!!

2011-04-27 @ 16:00:54
URL: http://vigan.blogg.se/
Postat av: emma wem

Oj va fina kläder! Särskilt avis är jag på volang toppen då jag har sökt efter något liknande och galet billig var den. Hoppas du har det bra och att vädret blir bättre snart samt att magen repar sig. Puss!

2011-04-27 @ 21:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!