Sjukstuga i Sri Lanka.

Sedan klockan 18 igår har jag varit sängliggande.
Förutom de gånger jag vinglat till toaletten eller till köket.
Har fått i mig 2 orostade frallor idag och fått behålla dem.
Det är inte så att jag har kräkts, men hur knäppt det än låter så har det stått på första plats på min önskelista. Jag har tryckt på mig mage i önskan att jag ska få spy, trots att det är bland det värsta jag vet då kroppen går i amok och får sitt eget liv, medans tårarna rinner ner efter kinderna.
Jag har mått konstant illa, haft feber och ont i magen.
Yrsel och ont i hela kroppen. Panik och svettningar. Usch.
Igår ringde jag mamma och jag ville bara hem till min säng.
Hem till tryggheten. Hem till en skön kudde. Hem till min pyjamas. Mitt täcke..
Nu har jag ont i kroppen, jag känner plankorna i sängen. Kanske inte världens bästa säng eller madrass? Min svanskota och rygg tycker inte det.

Det positiva är att jag är mycket piggare.
Eller åtminstonde inte illamående.
Skakis och matt får man räkna med.

Vi som skulle ha gjort pannkakstårta igår!
Jag och Nina åkte kors och tvärs i olika tuktstuks i regnet för att hitta grädde.
Grädde är ytterst ovanligt här, men tillslut hittade vi EN sprutgrädde.
Och i samma veva som vi var på grädd-jakt säger jag till Nina "Jag måste äta någonting, jag mår superkonstigt. Har nog blodsockerfall"
Ett äpple senare --> tada!

Nä fy, när man är sjuk vill man inte vara i Sri Lanka.
Tur att jag har världens bästa Nina som har passar upp mig och ställer upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!