En röd tjej säger.

1771 LKR, dvs 101 svenska kronor betalade jag för min underbara dag.
600 LKR, dvs 34 kr för att få ligga på lyxhotellet och njuta vid poolen.
En Strawberry daiquiri för 34 kr, en oxfilésallad för 42 kr och sedan tip och skatt på notan.
Maten var underbar och stället var så fräscht!
För en sekund glömde jag bort den färgsprakande, currydoftande(även sopluktande), energiska vardagen som befann sig utanför hotellets vita portar som vaktades av ett trettiotal vakter.
När vår chaufför kom och hämtade oss och körde oss för att köpa färsk frukt och vi stångades fram på de galna gatorna var vår verklighet tillbaka. Men vi älskar den!
Fatta, jag är i Sri Lanka!

Nu är jag röd, varm och nöjdast i världen!
(ni ska allt få se solens resultat sen)


Kommentarer
Postat av: mamma

Det måste vara kontrasternas vistelse för er, men det ser härligt ut!Fortsätt att ha det bra.Pappa ska premiärgrilla ute idag så vi njuter också.

Kram mamma

2011-04-03 @ 14:36:26
Postat av: Stina

härlgt att ni kan åka dit om ni vill sola iaf :P :D

2011-04-03 @ 15:10:51
URL: http://melerad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!