Hyllning till Rörstrand, men...

Jag älskar Rörstrand.
Jag älskar Swedish Grace's romantik, Kurbits-seriens moderna 60-tal och framförallt Mon Amie men dock de gamla kopparna, inte de nya.
Swedish Grace
Kurbits
Mon Amie
(favoriten!)
Tango är en serie som dessvärre är rätt anonym.
Jag såg den först för bara någon månad sen och har aldrig sett den i verkligheten, men den är som mysig och stel samtidigt.
Mademoiselle Oiseau är en rätt kaxig serie av Lovisa Burfitt som släpps v14.
Nog hade jag kunnat tänka mig att ha kakfatet..
Nu till saken..Rörstrand har en serie som heter Qvint.
En serie som jag inte förstår alls.
Den känns så tråkig, platt, hemmagjord - ja, som att jag gav en vit tallrik och en spritpenna till ett barn.
Den är riktigt ful. Det är hemskt, men den är ful.
Jag blir som irriterad ner jag ser den bland Rörstrandsprylarna på Cervera.
Den förstör!
Jag hoppas ingen sitter nu och tar åt sig, men ni vet, smaken är som baken.
Qvint

Kommentarer
Postat av: stina

jag dricker just te i en sån kopp i början!

2011-02-27 @ 14:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!