Johanna!

Här är mitt sconesrecept!
Jag brukar dock bara göra halva, det blir typ 8-9 bullar kanske.
  • 4 dl  fil eller mjölk (jag kör på fil!)
  • 2 dl valnötskärnor, hackade
  • 1 dl russin
  • 8 dl dinkelmjöl
  • 0,5 tsk salt
  • ev. någon tsk honung
  • 1,5 msk bakpulver
  • 100 g smör
På med ugnen på 200 grader.
Blanda de torra ingredienserna.
Smula ner smöret.
Tillsätt smöret och blanda snabbt ihop till en deg
I med nötterna och russinen!
Gör små bullar eller platta kakor. Jag kör på bullar!
In i ugnen i mitten tills de fått färg, 10-12 minuter skulle jag tippa på.

Kommentarer
Postat av: sara isaksson

Åh! Ska göra domi helgen jag ahr ju dinkelmjöl hemma :D man kan alltså använda dom som frukostmacka eller?

2011-02-09 @ 10:51:40
URL: http://lucha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!