Nyttig chokladglass

- och fruktansvärt god!
Hittade olika men liknande recept på internet på en intressant version på chokladglass.
Såklart modifierade jag om det en aning.
Visar "orginalreceptet" men tar även med min lite, lite "onyttigare" version

2 portioner
- 2 stycken bananer
- 1 msk kakao ( jag tog nog 2-3 msk )
- 1 msk honung ( hade slut honung så det blev lite sirap )
- ev 2 msk hackad mörk choklad ( tog marabous 70% pistage)
- + att jag tog lite valnötter som jag krossade över.

Såhär gjorde jag:
1. Skivade bananerna och ställde dem i frysen tills de var rätt frysta.
2. tog fram dem 5-10 minuter innan "tillagning"
3. mixa bananerna med honungen (sirapen) och kakaon
4. rör i chokladen (som man egentligen skulle toppa glassen med, men hallå chokladkrossglass = mm!!)
5. krossa över valnötterna
TADA!
till detta hade jag kaffe, en fin Nina och SATC
vardagslyx!

Kommentarer
Postat av: sara isaksson

God damn att jag hatar chokladglass annars had ejag provat !: /

2011-02-17 @ 10:28:55
URL: http://lucha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!