Herr spöke på Mariehemsvägen 39

Tror ni på spöken? Eller ja, övernaturliga fenomen?

Det händer lite lustiga saker i vår lägenhet. Lustiga och lustiga, jag tycker faktiskt inte alls det är speciellt kul!
Det som hände igår kväll var droppen, först ville jag gråta, sen blev jag apatisk.
Jag har en klockradio som jag brukar ställa in så radion slår igång sisådär 20 minuter innan min riktiga väckarklocka skrämmer liv i mig.
Det finns två stycken alarm man kan ställa in, "alarm 1" och "alarm 2".
Jag har bara använt mig av "alarm 1" och för att ställa in ett alarm måste du flytta "pigg/plupp/knapp" 2-3 snäpp till "on" och sedan ställa in tiden och vad för alarm som ska ringa.

Efter BigBrother igår började jag se den där nya serien "The walking dead".
Efter 3 minuter var jag rädd efter att ha sett denna läskiga flicka. Usch för hennes ben!
http://www.youtube.com/watch?v=E5U3il5pKww

Hur somhelst, när jag sitter lite halvt på nålar då en kille går igenom en kuslig sjukhuskorridor börjar det pipa i min lägenhet. Högt.
Jag känner inte alls igen pipet och sitter blickstilla i soffan och stirrar. Försöker intala mig själv att det är hos grannen det piper..men nej, jag får acceptera att det är här hemma.
Jag smyger omkring i lägenheten och inser att det är i mitt rum det piper.
När jag kommer in i rummet är klockradion igång på "alarm 2" klockan 00.00.
Jag har INTE pillat på alarmet och ställt det, inte medvetet och jag vet inte hur detta har gått till - vill jag veta? Nej.

Jag speciellt inte veta med tanke på det som har hänt här den senaste tiden.
Berättade jag att tv'n slogs igång efter vi slog av den då vi hade sett "Närkontakt"?
Den läskiga "menylåten" spelades om och om igen och jag dog en sekund.
Samma natt vaknar Elin av att hennes dator går igång.
Jag tänker inte gå in djupt på det här för då blir jag livrädd.

Men..
För att inte tala om det Elin upplevde förra helgen då jag var i Boden.
Hon vaknar av att hon känner att någon är i hennes rum och hon kisar och ser någonting mörkt stå vid hennes dörr, vid hennes säng typ.
Så hon sätter sig upp och skriker och sen är det borta.

Nej, men seriöst.
Tv'n slogs på för att den var på powerläge?
Elins dator började låta för att den var i viloläge och fick en "elstöt"?
Det mörka Elin såg i sitt rum var i en dröm?
Och min klockradio har autopilot?

Kommentarer
Postat av: Stina

AMEN fyyy fasen!!! haha kanske inte ska skriva att jag tror att det är någon där :P. men ifall man känner sig rädd ska man säga, Gå härifrån, jag bor här. typ. eller Hej, nu vill jag vara själv, så gå härifrån. MEn fyy. det är säkert inget farligt, kanske bara slumpen?! inbillning? men ändå blippen kan ju inte bara byta ?!?!?

2011-02-21 @ 23:26:18
URL: http://melerad.blogspot.com
Postat av: Maria

Alltså fy! Nu blev jag fan livrädd.. Hade troligtvis blivit inlagd på psyket om jag hade varit med om EN av de där grejerna! Jag säger bara de - FLYTTA!!

2011-02-27 @ 16:17:29
URL: http://slaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!