A special one

Man ger och man tar.
Man lyssnar och man pratar.
Man försöker förstå men man behöver inte hålla med.
Man försöker vägleda eller öppna nya dörrar.
Man bryr sig, man finns till och man orkar.
Man vill mer än vad man kan.
Man får tillslut vad man ger.
Idag fyller min vapendragare Ellen år.
Jag är riktigt glad över att hon tog sitt pick och pack och flyttade hit!
En riktig vän.
Hon lyssnar alltid och är otroligt omtänksam.
Hon ger mig råd och försöker pusha mig framåt.
Ja, hon håller mig lite i handen men sparkar mig samtidigt i rumpan.
Hon skrattar åt mina påhitt och förstår och lyssnar på mig när jag är nere.
Hon försöker reda ut mitt liv när det känns rörigt och hon försöker lappa ihop och förstå mina sidor när jag är kluven och förvirrad.
Vi törs vara ärliga, vi får vara ärliga och vi vill vara ärliga.
Ljusa stunder, mörka stunder, i alla väder - vi får skratta, gråta, svära, älta.
Äh, ni fattar: she's freakin' awesome.

Kommentarer
Postat av: e

ååh gulle du !

2011-02-22 @ 13:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!