Melodi(?)festivalen..

Jag har inte läst många rader idag.
Koncentrationen var någon annanstans, men jag har ingen aning om vad jag pysslat med alla timmar idag. Stirrat?
Äsch då..fan. Nya tag imorgon!

Vad jag vet att jag har hunnit med är ett spinningpass, löpning och rehab.
Sedan åt jag och Elin enchilladas till Melodifestivalen, the final.
Jag hejade på The Moniker eller Nicke Borg.
Alltså, Nicke Borgs låt är så himla fin. Jag är helt såld på den!

"I am looking, no not loosing what i found.
No matter what you think I'll always be around.
To be near you, to hear you.
I'm not on my own.
So I'm leaving home."

Förövrigt tycker jag att melodifestivalen har spårat ut, ja, vi säger det varje år va?
Men nae, det här tog priset!
Vad sjutton ska de andra länderna in i vår final och ge poäng?
Det är vi som ska välja ut vårt bidrag!
Skitdumt, verkligen asknäppt. Superknäppt. Usch, nä jag blir bara irriterad.
Ska vi in och ge poäng på andra länders bidrag på samma sätt?
Nej! Sluta! Det gör vi i den stora finalen!
Gahhh..

Sen att Eric Saade vann gör mig väl inte mindre irriterad.
Ingenting unikt över den där låten alls. En svensk lite rockigare Alexander Rybak utan fiol med bilbälten runt magen.
Jag tänker inte ens kommentera Linda Bengtzings klädval, Sofies mode:s Nina Johansson gjorde det så bra med : "Kära Linda Bentzing och Lars Wallin: NEJ! (ni som behöver en vidare förklaring, mala mig på [email protected]) 1 plus"
The Moniker har en fantastisk utrstrålning och scenshow. Nicke Borg har en underbar röst och han stjäl all min fokus under dessa 2-3 minuter där han står och vajar i tatuerade taniga armar och gubbkläder. Texten är underbar..vänta, har jag kanske redan påpekat det?
Jag tänker inte reflekera över kvällens deltagare mer, done.

Men hursomhelst, en stor del av Sverige måste vara nöjda eftersom man inte kan vinna utan flest röster. Det är ju det där med majoritet, alla blir inte nöjda, men fler bli nöjd och man har en chans att bli nöjd.
Jag håller däremot med Aftonbladets läsare..
..faaast jag hade velat lägg till några till procent på Nicke Borg.




Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!