Havrekligröt

Har ni testat Änglamarks havrekli?
Do it!
Blir supergod gröt, som en blandning mellan havregrynsgröt och mannagrynsgröt.
I med lite psylliumfrön, linfrön, torkade aprikoser, russin och salt.
Tada!
Behövs bara 3-4 msk havrekli och 2,5 dl vatten.
Och mätt blir man!
Jag brukar mosa banan över eller ha upptinade hallon, okej gärna både och.
När man mosar bananen behöver man ju inte mosa sådär jättemycket? Jag har fått en uppfattning om många av mina kära grötvänner på morgonen har problem med havregrynssmaken? Eller är det konsistensen?
Iaf.. mosa inte sönder bananen utan "slarvmosa" den bara lite.
Och sen, visst gröt är en bra frukost och frukosten är det viktigaste målet på dagen.
Jag tycker man ska äta det som är gott och inte plåga sig med sånt som är "äckligt".
Vill ni få i er fibrerna etc, så sätt ner grynen, fröna etc med mjölk, frysta bär, frukt
och ett ägg och mixa ihop det till en smoothie?

Kommentarer
Postat av: Sara

Åååh denna ska jag testa definitivt! =) spännande

2011-03-04 @ 12:48:45
URL: http://lucha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!