Kebnekaise

Godmorgon!
Jag har sovit i över 10 timmar med ytterst lite hosta. Underbart!
Dock så kryper hostan fram såhär på morgonen då den också har sovit inatt.
Så promenaden får vila för jag tänker träna idag, tjoho!

Jag har lite konstiga idéer.
En av dem är att jag vill bestiga Kebnekaise.
Jag har pratat om det ett tag och det känns som att ingen tar mig seriöst.
Hallå! Jag är seriös!
Ja visst, jag vill göra mycket, men det här en grej jag bara vill testa.
Jag kommer säkert under dessa "fjuttiga" 15 km, svära lite, få skavsår, kanske gråta en skvätt, vara hungrig och sätta mig pladask på marken och läsa någon taskig tidning och sukta efter choklad.
ELLER, så kommer jag älska solen som skiner på mig (ja, det har jag redan bestämt), jag kommer vara tjurig och knata vidare, trots lite skavsår i mina (braiga) vandrarskor (som jag valt ut och gått in ordentligt), miljön kommer vara fantastisk och kameran kommer gå i ett.
Jag ska göra det.

Kommentarer
Postat av: Victoria

GÖR DET!

Jag, Simon och Ebba har tänkt bestiga Kebnekaise i sommar :).

2011-03-02 @ 21:59:13
URL: http://vigan.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag säger som Vikki: GÖR DET!

Om jag kan så kan du, jag lovar! Men det är bra att räkna med lite skavsår, irritation, kalla fötter och hungrig mage. MEN allt det glömmer du bort så fort du ser utsikten och känner hur jävla bra du är!

2011-03-03 @ 21:54:51
URL: http://slaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!