Imorgon är jag i Sri Lanka.

Godmorgon!
Idag är det dags för avfärd.
Nu ska jag pricka av ytterligare ett land på kartan och skaffa mig ännu mer erfarenhet.
Jag lämnar min trygga, svenska vardag i lite mer än 7 veckor och ger mig in i Sri Lankas mångkulturella, komplicerade och färgsprakande miljö.

Väskan är packad och det är ingen "Montenegro-packning" direkt.
Jag har en dresscode att följa på organisationen, vilket är helt nytt för mig.
Men man tar seden dit man kommer!
Klackar, långklänningar och den lilla svarta blir kvar hemma.
Jag satsar på shorts och linnen, jag har t.o.m med mig en midjeväska!
Britta Lindmark aka. Ture-Turist.

Jag kommer att sakna vissa saker lite extra, trots att det "bara" är 7 veckor som jag blir borta. Jag kommer att sakna att se på Big Brother varje kväll. Eller.. Nä.

Det jag kommer att sakna, eller rättare sagt missa är våren. Är det någonting jag uppskattar så är det när våren börjar krypa fram, den lilla bit av vår som vi har här.
När det börjar knoppa runt knuten hemma hos mamma och pappa.
När dunjackan bytts ut mot vårjackan.
När uteserveringarna tinar fram och folk börjar längta efter mjukglass.
När den fina vita snön blir geggig, brun och grå.
(och man envisas ändå med att ha på sig vita "vårfräsha" skor)
När busskortet läggs på hyllan och cykeln tas fram.
Och framförallt: när doften av grillat letar sig upp i min näsa..gahh.
Tur att det är vår nästa år igen!

Det jag kommer sakna allra mest är att kunna ringa mamma.
(och Ellen, Stina, Julia, mormor.. ni vet!)
I förrgår började jag gråta när jag insåg att det kostade 17 kr minuten.
Idag skrattar jag åt det hela lite..
Hallå, för 2 år sen packade jag ner "mitt liv" och tog en enkelbiljett till Barcelona på obestämd tid. Då var det okej att gråta för vi visste inte när vi skulle ses igen.
Okej, man får gråta nu också. Men 7 veckor går fort!

Om mindre än en timme kommer mamma och hämtar mig.
Då måste jag vara färdigpackad och i ordning.
Jag har en lååång resa framför mig. 17 timmar rättare sagt.
(fast det är ingenting jämför med min kommande hemresa på 27 timmar!!)

Jag kommer krama mamma hårt och jag vet att jag kommer gråta.
Varför är det alltid så skönt att gråta i mammas famn?
Hur som helst, jag har även turen att få krama om min bästa vän på flygplatsen.

Den vattenfasta mascaran är på. Jag är redo.
Imorgon är jag i Sri Lanka.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag älskar att du reser så mycket!! Det borde varje människa göra :)

2011-03-29 @ 10:03:21
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Nina

Lycka till med allt och hoppas du får en fin tid på Sri Lanka! <3

2011-03-29 @ 12:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!