Koma, dag 3

Pappa: Ska vi ta ut den?
Mamma: Ska vi verkligen det?
Pappa: Ja men ska vi inte ta ut den? Vi orkar ju.
Britta: Men luuugn, tyst! Jag har redan tagit ut den ur kylskåpet.
Pappa och mamma: Va?



Och så började de gapskratta och jag fattade ingenting.
De pratade om att bära ut madrassen i vardagsrummet för att ligga där och se på tv.
Och jag pratade om att ta ut osten ur kylskåpet,
Jag gillar att jag är med i matchen..
..och inte ens funderar över varför osten skulle vara jobbig att ta ut.

Nu ligger jag här i koma, det är inte bara ost i magen.
Efter spinningen stod middagen färdig på bordet när jag kom hem.
Pepparbiff med rotfrukter i ugn, gosallad och pepparsås.
Jag älskar pappas mat!
Godis också, tredje dagen.. Ajajaj!
För att inte tala om all god mat och fika.
Min mage är så nöjd som den borde. Ja, "Ajajaj".
Fikonkompotten var uuunderbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!