Nedräkning.

Hej på er!
Idag slog jag upp mina gröna alldeles för tidigt med tanke på det dåliga vädret.
Halv7 tyckte jag att jag hade sovit tillräckligt och himlen var mulen och blöt.
Nu är det kväll och min sista dag i Sri Lanka(imorgon räknas inte) är snart förbi.
Har hunnit sola någon timme, lärt mig ett Sri Lankesiskt kortspel (där jag spöade min motpart!), packat, tvättat, vandrat in till Negombo och strosat, grinat lite och längtat hem.
Alldeles för många känslor kom ikapp ikväll och det brast här i hotellobbyn.
Det händer mycket, ska hända mycket och det är mycket som pulserar runt.
Efter att ha pratat med mamma är jag färdiggråten och gladare.

Nu är det drygt 10 timmar tills min tuktukkompis kommer och plockar upp mig på hotellet och tar mig till flygplatsen.
Om 13,5 timmar går mitt flyg mot London.
(där jag sedan ska mellanlanda i 11 timmar, "vilken lycka")

Om 41 timmar är jag på Arlanda.
Om 41 timmar köper jag svenskt kaffe.
Om 41 timmar går jag amok med telefonen.

Om 45 timmar är jag på Kallax.
Om 45 timmar får jag krama mamma och pappa!

Om 46 timmar är jag i Boden.
Hemma.

Det ska bli skönt att komma hem till familjen och mina vänner.
Mamma sa i lördags "idag har jag dammsugit ditt rum och renbäddat där".
Mammas renbäddningar är bäst. Så som pappas mat är bäst.
Gabriel kommer kännas så stor, min stora kille.
Och fybubblan vad det ska drickas kaffe mina kära vänner.
(och ja, jag ska skriva den där essän också..)

Men jag saknar också Umeå och alla som finns där.
Om några fjuttiga veckor är jag där, i mitt andra hem.
Essä-inlämning. Yran. Uteserveringar. Surströmmingsmiddagar.
Jag kan inte räkna ner i timmar än bara..

Kommentarer
Postat av: Victoria

välkommen hem :). hoppas att vi ses ngn dag!

2011-05-11 @ 19:36:39
URL: http://vigan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh yyyyran!

2011-05-16 @ 16:13:37
URL: http://jodd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!