3 av 4.

Sitter och vakar med Nina och väntar på hennes taxi.
Med varsin laptop i knät sitter vi i hotellobbyn och väntar på att klockan ska bli 2.

Har haft en toppenbra dag, en bra avslutning på en underbar resa.
Frukost på balkongen följt av solhäng under en inte allt för varm sol.
Sedan tog vi en promenad till Negombo City där vi blev kära i klänningar. Vi hittade ett guldkorn, en riktigt bra affär med mycket fint. Dit ska jag i veckan!

Vi hann hem lagomt till solnedgången så vi bänkande oss i sanden och bara tittade och pratade om allt om inget. Om resan, om vad vi saknar, vad vi kommer att sakna, vad vi tänker på.

Middag på favoritstället "Coconut king" där vi satt ute på stranden och åt.
Idag fick min mage smaka på lamm som var sanslöst gott.
Sedan har de världens bästa räk-kebab!

Efter att ha sett Jersey Shore och fått känna oss ovanligt smarta sitter vi nu här.
Imorgon går jag in på min 6e vecka på resande fot.
Det känns som att jag har varit borta längre, men ändå inte.
Efter vecka 2-3 förstår jag inte vart tiden har tagit vägen?!

Kommer bli tomt utan min vapendragare.
Som jag kommer sakna Ninas skratt och våra idéer.
Imorgon vaknar jag ensam och äter min frukost själv.

Men egentid är bra tid.
Speciellt vid en pool, med en kopp kaffe och en bra bok i handen.
Jag är säkert på att yr.no ljuger, imorgon blir det visst sol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!