Speed

Idag går jag på speed tror jag.
Somnade vid 3.30, väcktes 8 för att inte sova bort mina sista dagar.
Frukost i sängen till FashionTV och sedan studsade jag ner till poolen.
Hade tänkt sova i solen, men icket sa nicket.
Jag som brukar somna "bums" lyckades inte somna en enda gång.
Låg och vickade på tårna, nynnade, räknade myror - allt.

Har kommit fram till att jag har lite svårt att slappna av när barn badar i poolen.
Även om deras pappa låg och läste så kunde jag som inte stänga ena ögat.
Haha, höns-mamman Britta.
Det var inte så fasligt varmt idag, men solen tog på bra.
Eftersom jag har försökt sola bort lite mer av mina ränder har jag bränt mig på rumpan. Det svider rätt bra när jag sitter ner om ni vill veta!

Efter solningen kunde jag inte ta en powernap, hur mycket jag än ville.
Så jag knatade ner till Negombo city och testade kläder och beslutångesten kom.

Sedan har jag strosat omkring här i området och konstaterat ännu en gång att männen här är "koko" samtidigt som jag har bara varit glad och övertrött.
Många har påpekat att jag har varit här länge nu och om jag har flyttat hit.
Och så undrar vissa var min syster är. Alltså Nina.
Jag vet inte hur många gånger vi har fått frågan om vi är systrar.
Till och med i Sverige har vi fått den frågan en gång.

Nåja, jag ljuger lite och säger att hon är på hotellet.
"Jag är inte ensam" för här ska man inte utmana ödet - det här landet har slagit alla rekord när det gäller manliga sidan. 
Jag besparar er historierna - ett tag till iallafall.

Och andra sidan älskar jag Sri Lanka extra mycket ibland.
Som idag när jag gick förbi alla otroligt vackra byggnader.
En enorm kyrka vars skönhet fick mig att tappa andan.
Och det hinduiska templet bara en bit bort där det doftar av blommor, rökelser och andra offergåvor.
Och när det kommer en vindpust av kanel och rökelser när man svischar fram i en tuktuk! Idag berördes många sinnen och tanken slog mig "drar jag verkligen om mindre än tre dagar?"

Och jag tror och hoppas på att jag är trött.
Imorgon står det regn på schemat. Men det har jag hört förr.

overload
(en mörk bild så jag ser ganska svart ut)

Kommentarer
Postat av: Julia

alltså jag förstår inte hur det är möjligt att bli sådär brun!

2011-05-09 @ 19:11:17
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!