3 av 4 adventsbarn

Ikväll gjorde jag någonting otroligt!
Av en slump när jag satt och dumsökte på Tradera efter lite olika gulfkorn, sökte jag på Lisa Larsson för att se om det fanns några "Adventsbarn" inne och vad de låg på.
Jag hänvisar er till ett inlägg i min förra blogg, här.

"Ett exempel på någonting jag vill ha, speciellt i framtiden, är Rörstrands ”Adventsbarn”. Mamma har allihopa och jag har älskat sen barnsben. Vissa saker som kommer fram i juletider har varit lite extra betydelsefulla och Adventsbarnen har varit några favoriter. Mamma tar inte fram alla på en gång, utan hon har som någon liten ordning. Man får som längta efter dem, en och en.

Jag brukade ställa upp dem på olika sätt, ibland skulle de vara ett luciatåg och ibland skulle de stå jämsides. De är verkligen nostalgi för mig!

Med tanke på att de ligger på ca 600:- styck så är det bra att börja samla på dem. Så jag ska såsmåningom börja ha dem i åtanke när jag skriver mina önskelistor..men i år tror jag de får vänta ett tag till"

Idag ligger ca.priset på 799:-
(finns på kampanj på exempelvis designonline för 679:-)

Hursomhelst..
Ikväll hittade jag auktioner som snart skulle gå ut och priserna var låga.
Jag vart eld och lågor och mamma hejade på! (hon om någon förstår)

Stjärngossen var redan rätt saftig i pris så jag inriktade mig på de andra tre.
Och banne mig, det var svettiga minutrar..men jag tog hem dem alla tre!
Fybubblan så lycklig jag blev! Jag skuttade omkring och t.o.m pappa som inte förstår sig på hur jag (och mamma) kan vilja lägga så mycket pengar på inredning och "småprylar" - verkade bli glad över att jag blev så glad.

Nu till det otroliga: summan slutade på: 1196:- för alla tre!
Vad frakten hamnar på vet jag inte än eftersom de kommer att samfraktas.

Det är nu jag vill skriva att jag tjänade minst en tusenlapp.
Men jag vet, jag har inte tjänat någonting. Men..har jag sparat då?
Eller vad ska vi kalla det?
Ett kap om inte annat!
nu får jag hålla utkik efter stjärngossen..

Kommentarer
Postat av: Julia

Vilken fynd! Förstår om du är supernöjd, vet ju hur mycket du gillar dom! :-)

2011-11-22 @ 07:23:04
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!