Pastoraali

Igår när jag var på Pingstkyrkan gjorde jag världens fynd, iallafall i mina ögon - och framförallt mammas.

På ett bord ligger detta fantastiska "fat" från Arabia. Jag känner genast igen motivet hemifrån, det är så himla fint! Jag till min mamma och är överlycklig och försöker uttala seriens namn men mamma förstår inte vad jag menar.

Först när hon kommer hem och får se mitt fynd trillar poletten ner: "Åh en av mina favoriter! Jag som älskar det där motivet!", utbrister hon och springer iväg och hämtar vasen från samma serie - så det fick bli en tidig julklapp, rättare sagt en "för-att-du-är-världens-bästa-mamma-klapp".. Tror jag! Jag är också såld på "Pastoraali"!

Serien är ganska svår att få tag i verkar det som..jag vill också ha vasen och fatet. Eller så nöjer jag mig med att kika på dem när jag kommer hem.

Sådan mor sådan dotter?


Kommentarer
Postat av: Kristina

Oj så vackert! Aldrig sett den där förr, bara liknande. Förstår att du själv vill ha det också, sen förstår jag att du gav det till din mamma. Det är så härligt att något som mottagaren verkligen vill ha :-)!

2011-11-20 @ 20:47:06
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!